Weekend sukcesów Dunlopa

150x110

Dunlop triumfuje w najważniejszych europejskich mistrzostwach

Warszawa, 4 kwietnia 2012 r. – Opony Dunlop spisały się na medal w dwóch ważnych imprezach rangi mistrzowskiej rozgrywanych w miniony weekend. Samochody wyposażone w opony Dunlop zajęły najwyższe miejsca w pierwszych rundach nowej Europejskiej Serii Le Mans (ELMS). Były to: sześciogodzinny wyścig Le Castellet na torze Paul Ricard oraz wyścig Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring (VLN) na torze Nürburgring Nordschleife.

W rozgrywanym 31 marca br. wyścigu VLN zwyciężył zespół BMW. Kierowcy Dirk Adorf, Dirk Müller i Jörg Müller zdecydowanie pokonali konkurencję podczas szesnastu okrążeń na słynnym torze Nürburgring Nordschleife. Pewne zwycięstwo to dobry znak przed 24-godzinnym wyścigiem, który odbędzie się na tym torze w maju. Dunlop jest oficjalnym partnerem technicznym BMW Motorsport, który do ostatniego wyścigu wystawił najnowsze Z4 GT3. Model ten zastąpił M3, który zwyciężył m.in. w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring
w 2010 roku.

Kolejny sukces opony Dunlop odniosły już dzień później – 1 kwietnia w wyścigu ELMS na torze Paul Ricard zwycięstwo w kategorii LMP2 odniósł Pierre Thiriet z zespołu TDS Racing. Kierowcy Mathias Beche i Pierre Thiriet za sterami Oreca 03-Nissan sięgnęli po zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej i swojej klasie, wyprzedzając o ponad okrążenie zespół Sébastien Loeb Racing Oreca w składzie Stéphane Sarrazin, Nicolas Minassian i Nicolas Marroc.

Na tym samym torze w klasie GTE Pro zespół JMW Motorsport z Jamesem Walkerem i Jonny’m Cockerem za kierownicą Ferrari 458 Italia wyprzedził kolejnego rywala o zaledwie 1,074 sekundy po sześciu godzinach wyścigu.

„Na ostatnich trzech okrążeniach wiedzieliśmy, że nasza przewaga nad Melo-Frezza jest bardzo niewielka. Udało się jednak ją utrzymać, w czym ogromną rolę odegrały opony Dunlop, przyczyniając się do naszego zwycięstwa” – skomentował James Walker
z JMW Motorsport.

Zespół JMW jest szczególnie ważny dla Dunlopa, ponieważ wygląd zewnętrzny ich samochodu na zbliżający się 24-godzinny wyścig Le Mans zostanie wybrany w konkursie Dunlop Art Car Competition (więcej informacji na temat konkursu: http://artcar.dunlop.eu).

Zwycięstwa w wyścigu VLN i klasie GT wyścigu ELMS to osiągnięcia w bardzo konkurencyjnej klasie otwartej. W klasie LMP2 wyścigu ELMS wszystkie zespoły stosują opony Dunlop – w dodatku nie wynika to z ujednoliconych przepisów, a z wyboru poszczególnych teamów.

„To doskonała kontynuacja naszej wspaniałej serii startów w tym sezonie. Drugi rok z rzędu na oponach Dunlopa zwyciężają samochody klasy GT w pierwszej rundzie wyścigów VLN i ELMS, a także  pojazdy startujące w dwunastogodzinnym wyścigu na torze Sebring. W ten weekend obejrzeliśmy dwa bardzo różne wyścigi: JMW zademonstrował trwałość naszych opon, przejeżdżając dwukrotnie dłuższy dystans na jednym zestawie opon i pokonując Jaime Melo – jednego z najgroźniejszych przeciwników dla Ferrari. Na torze Nürburgring nasze opony na suchą i mokrą nawierzchnię dały Dirkowi i Jorgowi Müllerom tak potrzebne poczucie pewności, ponieważ warunki tym razem były wyjątkowo trudne”
– powiedział Ben Michell, Project Manager, Dunlop Motorsport.

Ponadto, na zakończenie bardzo udanego dla zespołu inżynierskiego Dunlopa weekendu, opona Dunlop Sport Maxx BTCC 18" odniosła pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach Wielkiej Brytanii klasy Touring w Brands Hatch. Matt Neal (Honda) i Jason Plato (MG) zwyciężyli
za kierownicami aut spełniających wymogi przepisów dla nowej generacji pojazdów klasy touring, w ramach której stosowane są nowe, większe opony Dunlop, opracowane w ubiegłym roku przez zespół inżynierów z Birmingham.

Informacje o wyścigach:

Europejska seria Le Mans (ELMS) wywodzi się z wcześniejszej Serii Le Mans i koncentruje się na europejskich torach wyścigowych. Obecnie najszybszą klasą w tym wyścigu jest LMP2, ponieważ auta klasy LMP1 nie są już dopuszczane na tor.

Opony Dunlop są stosowane przez wszystkie startujące obecnie samochody klasy LMP2.
Z kolei w klasie GT opony Dunlop można zobaczyć na Ferrari 458 Italia zespołu JMW Motorsport. Auto to, podobnie jak samochód zespołu Kessel Racing, podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans wystąpi w barwach wyłonionych w konkursie Dunlop
Art Car Competition.

Wyścigi Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring (VLN) to rozgrywana w Niemczech seria, której najważniejszym wydarzeniem jest 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Uczestniczą w niej różnorodne pojazdy, od hatchbacków amatorskich zespołów po wystawiane przez fabryczne teamy specjalne wersje sportowe przygotowane na bazie pojazdów seryjnych.

Dunlop ma długą historię obecności na torze Nürburgring i wspierania startów samochodów różnych klas. W 2012 roku z opon Dunlop korzystają miedzy innymi zespoły BMW Schubert z modelem Z4 i AMG Mercedes SLS.

Europejskie Le Mans 2012:

Opony wyścigowe Dunlop są projektowane i produkowane w firmowym Centrum Sportów Motorowych w Birmingham w Wielkiej Brytanii. Dunlop jest nie tylko Oficjalnym Partnerem Technicznym prestiżowych producentów samochodów sportowych, takich jak
BMW Motorsport, ale też corocznym dostawcą ponad 200 tysięcy zaawansowanych technicznie opon wyścigowych dla Motocyklowych Mistrzostw Świata klasy Moto2 i Moto3, międzynarodowych wyścigów GT i Endurance, a także dla imprez krajowych, takich jak brytyjskie Mistrzostwa Samochodowe Touring i holenderskie Mistrzostwa Supercar.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie.

Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.dunlop.eu oraz www.motorsport.dunlop.eu.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma od momentu powstania w 1898 r., czyli od ponad 100 lat, wprowadza innowacyjne rozwiązania, które stają się standardami branży motoryzacyjnej. Goodyear wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.